måndag 31 mars 2014

viktigasta saker i mitt liv!!

Den uppgift har exakt samband med Oves book. Vi som läsare borde begrip vad är viktig för Ove och hur Ove slåss för sitt liv och sina principer. Vi har läst om Oves liv och vad är viktig för Ove. Nu skulle vi prata om sitt liv och sina principer. uppgiften är att beskriva vad är viktig för oss och i sitt liv.

Om jag vill klassificera mina mål i mitt liv kan jag bekräfta så där att först job,andra pengar, tredje kärlek och mina kompisar just nu. Men dessa prioriteten är inte fast alltid. Jag tror att den här prioriteten ska ändras värje gång. Alltså det ska ändra på grund av våra behoven och förväntningar av liv. Till exampel: Just nu är jag nöjd och blåten  med min pöjkväns förhålland och min vänskapsband fasten jag behöver ett bra jobb som är precis samband med min utbilding samt bra lön naturligvisst. Jag behöver ett bra jobb för att uppnå mina behoven som bra resa, skönt lägenhet, modern bil och så vidare. Trots att önskade jag ett bra förhållande för två år sedan. Och det visar att min prioriteten förändras. Därför har jag beskrivat mina prioriteten som den. 

Det viktigast sak i mitt liv är ett bra jobb för mig just nu. Men det är inte fast och ska förändra efter jag hittar mitt favorit jobb. Det vissar att vi kämpar  för olika saker värje gång när vi uppnår dem, stoppar man att kämmpa längre. Allt beror på våra situationer. För Ove det var Sonja som var Oves prioritet alltid. Och han var nöjd med Sonja så länge. När han förlurade henne ändrade allt i Oves liv och prioritet. Han har ingen lust att kämmpa vidare och föörtssat längre.

Till sist vill jag repetera en gång till att ingenting är fast i vårt liv. Man behöver och vill nonting nu men det inte  betyder att det ska vara kvar om framtiden också. Man förändrar hela tiden. Värje säsong kämmpar vi för olika saker och man tänker planera för sina mål alltid och det är självklart.

1 kommentar:

  1. Jättabra Raheleh! Du skriver engagerande och det är lätt att följa med i din text.

    SvaraRadera